Η στήριξη και η ενδυνάμωση της αυγοπαραγωγής στη χώρα μας, η τόνωση της εξωστρέφειας και της παρεμβατικότητας του κλάδου και η διασφάλιση της ελληνικότητας των προϊόντων μας, είναι στόχοι της ΕΔΟΑΠΑ, για την επίτευξη των οποίων είναι απαραίτητο να ενώσουν τις δυνάμεις τους όλοι οι επαγγελματίες του χώρου, δίνοντας ισχυρή φωνή στον κλάδο, προστατεύοντας τα προϊόντα και τους κόπους μας και καλλιεργώντας διατροφική συνείδηση υπέρ του ελληνικού αυγού, που θα οδηγήσει, τελικά, στην αύξηση της κατανάλωσης, που είναι το ζητούμενο από όλους.
Η ΕΔΟΑΠΑ έχει ήδη ξεκινήσει το έργο της με ενθουσιασμό και δημιουργική διάθεση, αλλά και με απόλυτη επίγνωση των συσσωρευμένων προβλημάτων και των προκλήσεων που αντιμετωπίζει ο κλάδος του αυγού τα τελευταία, πολλά χρόνια: Στα προβλήματα του κόστους παραγωγής, της υψηλής φορολογίας, της έλλειψης ρευστότητας, της πολυνομίας και σύγκρουσης αρμοδιοτήτων, της απουσίας επενδυτικών κινήτρων και, κυρίως, της συστηματικής παράνομης εισαγωγής, ‘ελληνοποίησης’ και ‘αναβάθμισης’ αυγών, που αντιμετωπίζει ο κλάδος εδώ και χρόνια, έχουν πλέον προστεθεί και σοβαροί εξωγενείς παράγοντες που καθορίζουν το κόστος της ενέργειας, των μεταφορικών, των πρώτων υλών και των υλικών συσκευασίας, έναντι των οποίων ο κλάδος δεν μπορεί να προστατευτεί χωρίς τη γενναία στήριξη της Πολιτείας.
Ο κλάδος του αυγού καλείται να ανταποκριθεί στα διεθνή κελεύσματα για σύγχρονη και ανταγωνιστική διεθνώς παραγωγή και μεταποίηση, ωστόσο είναι απαραίτητη η ουσιαστική οικονομική στήριξη των αυγοπαραγωγικών επιχειρήσεων, στα πρότυπα των ενισχύσεων που δόθηκαν σε άλλους κλάδους της πρωτογενούς παραγωγής, καθώς ο κλάδος του αυγού έως σήμερα δεν έχει στηριχθεί έναντι των επιπτώσεων πανδημίας και ακρίβειας.
Για όλα τα παραπάνω, η ΕΔΟΑΠΑ είναι έτοιμη να εργαστεί με όλους ανεξαιρέτως του ανθρώπους του κλάδου, μεθοδικά και συστηματικά, και είναι στη διάθεση των αρμόδιων Αρχών ως ο ανοιχτός χώρος συζητήσεων και ανταλλαγής πληροφορίων και τεχνογνωσίας για το αυγό και τα προϊόντα του, ώστε να συμβάλει στον καλύτερο συντονισμό του τρόπου διάθεσης των προϊόντων στην αγορά, στην πληρέστερη αξιοποίηση του δυναμικού των προϊόντων και στην ανάπτυξη πρωτοβουλιών ενίσχυσης της οικονομικής ανταγωνιστικότητας, προς όφελος της αγροτικής οικονομίας συνολικά.